Motives 2: Retribution
Det har gått tre år sedan Emery Simms fängslades för ett mord han inte hade begått. Emerys bäste vän Brandon (Blakemore) och före detta fru Connie (Fox), är nu gifta, och driver en framgångsrik restaurang och nattklubb i Atlanta. Deras liv ändras dock dramatiskt, när Simms dödas i fängelset och nya bevis kommer fram som pekar på att Brandon var delaktig i att sätta dit sin vän. När Emerys bror Donovan (White) dyker upp efter många års frånvaro, beslutar han sig för att gräva fram den explosiva sanningen bakom sin brors fall. Nya motiv, bedrägerier och lögner uppdagas, men ju närmare Donovan kommer, desto svårare blir hans situation, och desto större är risken att han själv hamnar i en grav, bredvid sin bror.