Olivia och Cyrus hamnar i ett upprört bråk om Amanda Tanner-fallet; teamet hjälper en diktator som påstår att hans fru och barn har blivit kidnappade.
Olivia och hennes team hjälper till att försvara piloten som flög det passagerarplan som störtade varpå alla ombord dog; när Amanda Tanner försvinner måste Huck gå igenom sitt förflutna för att hitta henne; Fitz ber vicepresidenten om hjälp.
Gideon gräver i Amandas förflutna, vi får en tillbakablick från starten på Olivias och Fitz valkampanj.