Emily hyr huset i Southampton där hon en gång bodde med sin far och sätter sin plan i rullning.
Med hjälp av sin nya bundsförvant försöker Emily krossa åklagaren som fick hennes pappa dömd. En sörjande Victoria försöker få sina misstankar om Emilys förflutna bekräftade.
Sista tidens skandaler gör att familjen Grayson är på helspänn. Emily är ute efter psykiatrikern som bär ansvaret för att hon blev omhändertagen som barn. Declan och Jack står inför ett svårt beslut.
När en avslöjande övervakningsfilm dyker upp börjar familjen Grayson misstro sin säkerhetschef. Spänningen mellan Emily och Tyler ställs på sin spets. Porter-grabbarna gör sina drag.