Devious Maids
Kvinnorna stöttar varandra när en av deras kollegor, Flora, blir brutalt mördad. Under tiden blir nykomlingen Marisol anställd som städerska hos ett rikt nygift par, men det verkar som hon har något mer i sikte.
Setting the table
Valentina försöker få närmare kontakt med Remi. Rosie kommer i kläm när Spence anklagar Peri för otrohet. Carmen passar på att utnyttja det tomma huset. Marisol försöker hitta en anledning till att tillbringa mer tid i Powells hus.
En hemlighet från Taylors förflutna avslöjas, Adrian försöker muntra upp sin nyskilda vän, Valentina och Remi får djupare kontakt, Spence erbjuder sig att hjälpa Rosie ur en tvingande situation, och Carmen får till ett möte med en musikproducent.
När Genevieves bror Henri anländer komplicerar det saker för Zoila. Rosie lovar att hjälpa Spence med hans äktenskap. Stämningen mellan Carmen och Odessa är spändare än någonsin. Marisol jobbar på en välgörenhetsfest hemma hos Powells.
En besökare ur Carmens förflutna dyker upp hos Alejandro, Valentina försöker hålla sina känslor i schack, Peri blir övertygad om att Spence har en affär, och Evelyn och Adrian firar en väldigt viktig födelsedag.
Genevieve får ekonomiska problem. Marisol gör en viktig upptäckt i Powells hus. Det hettar till mellan Rosie och Spence. Carmen blir svartsjuk när Sam börjar dejta. Valentina oroar sig över Remis konstiga beteende.