The Good Fight
THE GOOD FIGHT börjar ett år efter händelserna i det sista avsnittet av "The Good Wife". I den nya serien har ett enormt ekonomiskt bedrägeri förstört den unga advokaten Maia Rindells rykte och samtidigt förintat hennes mentor och gudmor Diane Lockharts besparingar. De tvingas ut ur Lockhart & Lee och ansluter sig till Lucca Quinn vid en av Chicagos främsta advokatfirmor.
First Week
Diane höjer på ögonbrynen när hon börjar som ny partner på Reddick, Boseman & Kolstad. Maia fortsätter att drabbas av konsekvenserna av sin familjs Ponzibedrägeri. Lucca och Maia får oväntat nog ett nytt fall.
Adrian och Barbara inser något hemskt om en viktig klient. Medan Lucca assisterar Diane i ett mål, har hon tagit sig vatten över huvudet tack vare statsåklagarens guldgosse, Colin Morello.
Diane och Lucca företräder en kvinna som har överlevt äggstockscancer och nu söker vårdnaden om sina tidigare donerade embryon. Maia faller offer för ett falskt konto på sociala medier.
Lucca försvarar en manusförfattare i ett upphovsrättsfall som har anknytningar till USA:s president. Mike Kresteva ställer in siktet på Reddick, Boseman & Kolstad. Carrie Preston, Matthew Perry och John Benjamin Hickey har gästroller i avsnittet.