New York Immigrant
Ewa Cybulski (Marion Cotillard) och hennes syster Magda bestämmer sig för att söka lyckan på andra sidan Atlanten, som så många andra gjorde i början av 1900-talet. Vid ankomsten till Ellis Island upptäcker läkarna att Magda är sjuk och sätter henne i karantän. Ewa tvingas lämna sin syster och ge sig ut själv på Manhattans osäkra gator. Hon faller snabbt offer för den charmige, men grymme Bruno (Joaquin Phoenix), som tvingar henne till prostitution. När Ewa möter Brunos kusin Orlando (Jeremy Renner), en godhjärtad magiker, blir hon blixtrande kär och Orlando blir hennes enda möjlighet att komma undan den mardröm hon hamnat i.