Ocean's Twelve
Danny Ocean och hans kumpaner är tillbaka efter sin senaste stöt som gav en utdelning på 160 miljoner dollar. Men 160 miljoner dollar räcker inte så långt för ett gäng där stålarna bränner i fickorna. Las Vegas-höjdaren Terry Benedict hittar dem med hjälp av en anonym tipsare och ställer ultimatum. Han ska ha tillbaka sina pengar inom två veckor. De har inget annat val än att försöka kläcka en ny fantastisk plan – eller planer. Regissören Steven Soderbergh har lyckats skapa ännu en fullträff med denna uppföljare som har samma rollbesättning som i förra filmen plus Catherine Zeta-Jones.