Panic Room
Fångade i sitt sandstenspanikrum i New York, en dold kammare byggd som fristad om det skulle ske ett inbrott, är nyskilda Meg Altman (Jodie Foster) och hennes dotter Sarah (Kristen Stewart) med i en dödlig katt-och-råtta-lek med tre inkräktare – Burnham (Forest Whitaker), Raoul (Dwight Yoakam) och Junior (Jared Leto) – under ett brutalt inbrott. Men det är själva rummet som står i fokus eftersom vad inkräktarna verkligen vill är ta sig i in i det.