Police Academy
Kallelsen gick ut. Rekryterna kom in. Nu behövde polisaspiranter inte längre uppfylla standardkraven i fråga om vikt, längd och annat. Hjärnor var också valfritt. Kan inte stava IQ? Känner inte till numret 112? Spelar ingen roll. De utexaminerade från polisskolan är redo att upprätthålla lag och ordning. Följ med Mahoney (Steve Guttenberg), Thompson (Kim Catrall), Harris (G.W. Bailey), Hightower (Bubba Smith), Jones (Michael Winslow), Lassard (George Gaynes) och de andra. De är inte klyftiga. De är klantiga. De gör världen till en roligare plats.