Possession
Vad innebär det att riskara allt? Att verkligen våga allt - trots att din omgivning tycker att det är dårskap, farligt eller fel. Ändå kan du inte motstå... Rätt eller fel så sveps du med... Possession är historien om en kärlek så stark att den vandrar genom tiden. De båda litteraturforskarna Roland Michell (Aaron Eckhart) och Maud Bailey (Gwyneth Paltrow) har svårt att värja sig mot kärlekens dragningskraft. Ju mer de upptäcker om den viktorianske poeten Randolph Ashs (Jeremy Northam) kärleksaffär med Christabel LaMotte (Jennifer Ehle), desto svårare är det att motstå...