Red
Frank Moses var en gång CIA:s bästa agent. Nu tar han det lugnt och njuter av livets goda. Men när Frank blir falskt anklagad för mord måste han samla hela sitt gamla gäng av torpeder, hemliga agenter och sinnesförvirrade CIA-psykopater och gå till motangrepp. För att ha ihjäl folk är lite som att cykla... har man väl lärt sig, glömmer man det aldrig! "RED" står för Retired Extremely Dangerous och det är i vilket fall som helst vansinnigt underhållande när megastjärnor som Bruce Willis, Oscarvinnaren Morgan Freeman, John Malkovich och Oscarvinnaren Helen Mirren drar på sig stridsmunderingen och fyrar av bazookan!