För första gången i Spider-Mans filmiska historia avslöjas vår hjältes identitet och kan inte längre skilja sitt normala liv från livet som superhjälte. När han ber Doctor Strange om hjälp blir situationen ännu farligare och han upptäcker snart vad det betyder att vara Spider-Man.