Sudden Impact
Efter protester mot polisbrutalitet har San Francisco-detektiven Harry Callahans överordnade skickat honom på uppdrag utanför stan till dess saker och tingar lugnat ner sig. Men var än Harry beger sig tycks det bara hetta till ytterligare. I Sudden Impact finner vi än en gång en Clint Eastwod i högform, den här gången även som regissör. Callahan spårar upp ett traumatiserat våldtäktsoffer (Sondra Locke) som kallblodigt söker upp och skjuter ihjäl de som tidigare attackerat henne. I takt med att den ena hemligheten efter den andra avslöjas känner Harry allt mer sympati.