The Damned United
”Jag var kanske inte ligans bästa manager men det fanns ingen som var bättre …” THE DAMNED UNITED är en uppriktig och mörkt humoristisk skildring av Brian Clough (Michael Sheen) och hans 44 mardrömslika dagar som manager för engelska mästarna Leeds United. Han tog sig an jobbet utan sin pålitlige vapendragare Peter Taylor (Timothy Spall) och möttes av en spelartrupp som var lojal mot hans föregångare och bittra rival Don Revie (Colm Meaney). Både hans mod och intelligens kom att sättas på hårda prov under dessa 44 dagar. Detta är berättelsen om ”The Damned United”.