The punished
Jack Sullivan lever i en förlorad kamp mellan alkoholen och sina egna inre demoner. Efter att hans fru plötsligt spårlöst försvinner, landar århundradets kriminalfall just på hans skrivbord. Spåren leder sakta mot en bestialisk seriemördare som härjar runt i de norra delarna av England.