The Wild One
En argsint, ung Marlon Brando tar plats på skärmen i The Wild One, en kraftfull kultfilm från 50-talet. Brando spelar Johnny, ledaren för ett illasinnat motorcykelgäng som invaderar en liten, sömnig stad i Kalifornien. Vad rebellerar Johnny mot? Vad har du att säga till om? – hånler han. Prydd med läderjacka verkar den unge motorcyklisten vara på väg mot självförstörelse tills han faller för Kathie (Mary Murphy), en duktig tjej vars far (Robert Keith) är polis. Olyckligtvis för Johnny hotas hans enda chans till räddning av en psykopatisk rival, Chino (Lee Marvin), samt fientligheten och fördomarna hos ortsbefolkningen. All deras glödande passion exploderar i en het kulminering!