Thomas mot Thomas
Kvantfysikern Thomas står i begrepp att lösa en av vetenskapens största gåtor. Samtidigt har han också delad vårdnad om sonen Aleksander, som mest av allt önskar sig mer tid med sin pappa. Under det allt mer uppslukande arbetet med att bevisa att multiversum existerar, börjar Thomas tvivla på sina livsval. Och viktigast av allt, hur han ska göra för att vara en närvarande pappa åt sin son?