Vadet
River Phoenix och Lili Taylor spelar i en bitterljuv historia om att förlora oskulden och upptäcka kärleken. I november 1963 firar fyra unga marinsoldater i San Francisco sin sista natt innan de åker för att tävla i Vietnam med en "dogfight", en tävling där den som kommer med de fulaste dejten vinner. Snygge Eddie Birdlace (Phoenix) övertygar Rose (Taylor) att följa med honom på en dejt - men han berättar inte att hon är en del av "dogfighten". Trots smärtan han orsakar finner Eddie det han minst förväntat sig...kärlek.