Vargtimmen
Drama med inslag av skräck och surrealism. Den skygge konstnären Johan Borg har dragit sig tillbaka till en enslig ö tillsammans med sin fru Alma. Han plågas av mardrömmar och demoner från det förflutna. Alma vakar över honom, inte minst nattetid under Vargtimmen - timmen mellan natt och gryning. Det är timmen då de flesta människor dör, då sömnen är djupast, då mardrömmarna är verkligast. Regi: Ingmar Bergman. I rollerna: Max von Sydow, Liv Ullmann, Ingrid Thulin, Erland Josephson, Georg Rydeberg, Gertrud Fridh m.fl.