Walk Hard: The Dewey Cox Story
En av de mest ikoniska figurerna i rockhistorien, Dewey Cox (John C. Reilly) hade allt: kvinnorna (över 411 serverade), vännerna (Elvis, The Beatles) och rock'n'roll-livsstilen (en nära och personlig relation med varje piller och pulver som funnits). Men mest av allt, han hade musiken som förvandlade en enfaldig bondpojke till den största amerikanska rockstjärna som aldrig levat. Walk Hard: The Dewey Cox Story är vild och elak imitation av alla musikaliska dramadokumentärer som någonsin har gjorts och ett gräsligt bevis på att när det gäller hårt rockande, liv och skratt är det svårt att hitta en god man.