7 Little Johnstons
Familjen Johnsons består av sju kortväxta personer som bor i Georgia och håller precis på att bygga sitt specialbyggda hus med specifika höjd dimensioner.
Birds and Bees Make Babies
Trent och Amber Johnston och resten av familjen gör sig redo för Elizabeths och Annas första skolbal, när de får ett oväntat samtal från skolan.
Familjen är osäker på om de ska köpa nya möbler till vardagsrummet eller en ny tv. Dessutom provspelar Jonah för sin skolas fotbollslag.
Familjen åker på skidsemester, men när Trent får lunginflammation är det upp till Amber att se till att semestern kan fortsätta som planerat.
Amber har fått nog av familjens dysfunktionella kök. Barnen planerar ett överraskningskalas för Trent och Amber. Rent tränar inför ett motionslopp.