Abbott Elementary
Passionerade lärare – och en ganska tondöv rektor – är fast beslutna att hjälpa sina elever lyckas i livet.
Light Bulb
Janine gör tvärtemot vad alla råder henne och tar på sig att fixa alla problem själv, däribland en blinkande glödlampa i korridoren. Trots hennes bästa intentioner slutar det med att Janine orsakar nya problem i hela skolan. Gregory ber Barbara om hjälp med att prata med en förälder, vilket leder till att han tillbringar lunchrasten på ett oväntat sätt.
Lärarna ber lokalsamhället om nytt skolmaterial; Janine uppmuntrar Gregory att inreda sitt klassrum.
När ett nytt datorprogram introduceras på Abbott är Janine glad över att äntligen få hjälpa Barbara med något; Barbara är ovillig att acceptera förändring och hamnar i en knepig situation; Melissa överraskar Jacob.
Efter en negativ lärarrecension får Janine ökat självförtroende när en elev flyttas från Melissas klass till hennes. Jacob försöker knyta en vänskap med en ointresserad Gregory.
Janine övertygar Ava att starta ett program för begåvade på Abbott, som ska ledas av Jacob; Barbara pushar en tveksam Melissa att börja dejta igen.