Aldrig vuxen
Tone och Janne missuppfattar inbjudan till en minnesstund. Andreas går på nästa dejt men får en tankeställare när han önskar sig frihet och ett liv utan barn.
Andreas är med som extra vuxen på en klassutflykt. Han träffar en trevlig mamma som han försöker sig på att flörta med. Tone tror att hon skickat en vågad bild till Rakel, men den hamnar i fel händer.
Tone och Rakel vill lära Erling att finna ro i skogen, men själva blir de vettskrämda när de möter naturens okända faror. Andreas får bättre självförtroende av sina nya glasögon. men faller ändå till föga på en dubbeldejt.
Andreas kallas in på möte i skolan, men Julie bedyrar sin oskuld. Hjalmar får veta att Sondre tagit åt sig äran för hans egen legendariska graffiti-tagg och kampen om ägandeskapet startar.