Alex Rider
Alex Rider är en helt vanlig tonåring som rekryteras av brittiska underrättelsetjänsten MI6, där han får använda talanger han inte visste att han hade, för att bli en extraordinär spion.
Alex vägrar att ge upp sin utredning av attacken mot Ed Pleasance, och med Sabinas och Toms hjälp upptäcker han en ny ledtråd som kopplar den till hackandet av Pentagon.