All-in team Jumbo Visma
Tio år efter ett nära sammanbrott för det största nederländska cykelstallet, strävar Team Jumbo-Visma efter att vinna alla stora cykelpriser 2022. Grand Tours, segermonument och den ultimata bragden: den gula och gröna tröjan i Tour de France. Vi tar en närmare titt bakom kulisserna under en hel cykelsäsong där Team Jumbo-Visma kämpar för att bli världens bästa lag.
Mästare och tjänare
Med tvivel i tankarna påbörjar lagledaren Tom Dumoulin årets första stora tur: Giro d'Italia. Hans dröm om att återvända till högsta nivån efter sitt oförutsedda uppehåll som cyklist faller omedelbart samman. Samtidigt överträffar Koen Bouwman, hans följeslagare på träningslägret i Colombia, förväntningarna i Giro d'Italia. Tillsammans åstadkommer de en bedrift som ingen trodde var möjlig.
Tio år efter att nederländsk cykling var nära ett sammanbrott har Team Jumbo-Visma utformat en plan för att uppnå en unik bedrift inom cykelsporten: att vinna både den gula och gröna tröjan i Tour de France. De första etapperna är redan fyllda av spännande ögonblick.
En ödesdiger dag verkar förstöra hela Tour de France för Jumbo-Visma. Endast en mästerplan kan rädda Touren. Och i ett ögonblick då mästaren misslyckas i sitt uppdrag, visar hans elev vad han går för.
Team Jumbo-Visma når sin höjdpunkt under sommaren. Laget är oslagbart i Tour de France, och en extatisk publik välkomnar Jonas Vingegaard som vinnare i Köpenhamn. I Vuelta a España verkar Jumbo-Visma också oövervinnligt och retas mest med resten av pelotonen de första dagarna.
På väg mot sin fjärde raka seger i Vuelta a España tar Primož Rogličs säsong ännu en dramatisk vändning. Wout van Aert förbereder sig en sista gång i Australien inför kampen om världsmästerskapet. I samma land börjar Tom Dumoulin ett nytt liv efter att ha fattat ett livsviktigt beslut.