Alone: Predator Lake
Ties That Bind
När deltagarna kämpar för att anpassa sig till sina nya omständigheter, motiverar tecken på vinterns ankomst dem att sätta sina planer i verket. Vissa vinner sina första segrar, medan en deltagare brottas med ett oväntat problem.
Efter att deltagarna äntligen kommer in i en rytm visar sig ett till synes oviktigt val vara ett katastrofalt misstag för en deltagare, medan en annan stöter på ett rovdjur.