Bibelns hemligheter med Albert Lin
Albert Lin söker sanningen bakom två av bibelns mest välkända berättelser. Har Röda havet någonsin delat sig på riktigt? Och förstördes Sodom och Gomorra i ett regn av eld och svavel?
Förstörelsen av Sodom och Gomorra är en av Bibelns mest kända katastrofberättelser, men kan den ha inspirerats av verkliga händelser? Forskaren och äventyraren Albert Lin beger sig till det Heliga landet i jakt på svar – med hjälp av rymdteknik. I ruinerna av fantastiska forntida städer hittar han svaren på gåtan bland spåren av skrämmande, destruktiva naturkrafter.