Tutankhamuns skatter
Howard Carters upptäckt av Tutankhamuns grav 1922 skapade rubriker över hela världen och bidrog med yra och entusiasm för gamla Egypten. Men under de senaste årtiondena, efter fynden av många Faraos ovärderliga gravskatter, har de omplacerats till museer och arkiv över hela Egypten. Nu är alla 5 398 föremål återförenade för första gången sedan de upptäcktes och befinner sig nu på det nya museet, Grand Egyptian Museum.