Kingdom of the Mummies
I skuggan av världens äldsta pyramider har ett team under ledning av dr Ramadan Hussein gjort sitt livs upptäckt - ett helt intakt gravkomplex begravt djupt nere i sanden. Platsen, full med skatter och unika föremål, har potential att skriva om allt som skrivits som mumifiering och avslöja hemligheter som varit bortglömda sedan faraonernas dagar.