I denna populära animerade komediserie följer vi Bob Belcher som tillsammans med sin fru och deras tre barn driver restaurangen Bob’s Burger. Restaurangen är familjens sista hopp om att hålla ihop.
När en kontroversiell dokumentärfilmare placerar en ko utanför familjens restaurang för att lyfta fram frågan om djurplågeri, blir Bob rasande när det börjar att skrämma bort kunder. Men till allas förvåning behandlar Bob kon som en ny familjemedlem.
När Tina förälskar sig i den nya kampsportinstruktören i stan, går hon med i kampsportsklassen och smiter från sitt ansvar på restaurangen. Bob får reda på detta och bestämmer sig för att ta saken i egna händer.
Bob låter motvilligt Linda och barnen sätta upp en musikal som middagsunderhållning på restaurangen, men på premiärkvällen byter pjäsen riktning efter ett plötsligt avbrott.