När Cory måste göra ett skolprojekt ihop med en opopulär tjej får hon honom att förstå att människor bör dömas efter sina handlingar, inte efter sitt utseende.
När Cory fuskar på ett intelligenstest visar resultaten att han är ett geni - men hans familj och mr Feeny har sina tvivel.