Building Off The Grid
Alaska
Bröderna Perrins bygger en avlägsen jaktstuga i timmer i hjärtat av Alaskan Range. De använder föråldrade verktyg och material samt en banbrytande teknik.
Chris och Catelyn Williams bygger en modern jurta på 65 kvadratmeter i Montana med moderna bekvämligheter och utsikt över bergen. De kommer att ha solkraft, kök och varmvatten.
Jacob och Ana White bygger ett avlägset hem i Paxson Lake i Alaska. Efter över ett års planering är de äntligen redo att färdigställa det komplicerade bygget.