Homestead Rescue
Abandoned & Alone
Raney-gänget hjälper Beth och Mike som bor i en spökstad i Montana. De har varken boskap, mat eller vatten, och det blir ännu svårare att överleva med en puma som stryker omkring.
Familjen Deeter från Alaska jobbar med slädhundar. De litar inte på utomstående, men efter en katastrof måste Raney-gänget övertala dem att göra drastiska förändringar.
Det här är Raney-gängets största utmaning hittills. Marty måste komma på ett sätt att bygga ett hus som passar till åren komna föräldrar, medan Misty försöker så grödor i öknen.
Raney-gänget beger sig till en misslyckad gård i Colorado, och Lorinda får mycket ensamtid när Don pendlar 65 km längs bergsvägar varenda dag.