Gold Rush: White Water
Between Craziness & Insanity
Långt nere i Alaskas avlägsna floddal träffar vi Gold Rush-veteranerna Fred och Dustin Hurt. Duon är tillbaka för att leta efter mer guld - den här gången med livet som insats.
First Gold
Fred och Dustin Hurt är på jakt efter guld i de avlägsna Chilkat-bergen i Alaska. Kommer de lyckas hitta de första flisorna av vitt vattenguld?
Den första guldklimpen ger stora förhoppningar inför dagen. Men när Dustin dyker i det farliga området hamnar han i häftiga strömmar, och en sten kan komma att kosta honom livet.
73-åriga Dakota Fred gifter sig för fjärde gången. Dessutom - ett jordskred hotar att ge upphov till en vägg av vatten som skulle kunna förstöra grävplatsen och döda de på plats.
Dakota-killarnas desperata försök att hitta guld i berggrunden stoppas då den 73-åriga Freds värmesystem går sönder mitt i ett dyk och han överväldigas av Alaskas iskalla vatten.