Gold Rush: Winter's Fortune
Tony kämpar mot Yukon-vintern för att bygga en monsterschacktmaskin. Fred prospekterar en inmutning som kan vara för bra för att vara sann och Dustin försöker nå sitt bergsläger.
Dave prospekterar en inmutning i Idaho men får en överraskning. Fred utforskar en underjordisk flod i jakten på guld, medan Dustin och Carlos kämpar mot djup snö och brutalt väder.