Natalie Portman i Escalanteöknen?
Bear tar med sig Oscarsvinnaren Natalie Portman ner i ravinerna i Escalante-öknen. Längs vägen lär han henne tekniska bergsklättringsfärdigheter, såsom att placera ut ringbultar när man repklättrar, överföra repsystem, samt hur man skapar och tänder en signaleld. Under Dag 2 tar Natalie det hon lärt sig av Bear och försöker omsätta dem i praktiken.
Simu Liu i Klippiga bergen
Bear tar Simu Liu, stjärnan i Shang-chi, till de kanadensiska Rocky Mountains. Där lär han honom väsentliga överlevnadsförmågor för att överleva temperaturer ned till -20.
Bear tar med skådespelaren Ashton Kutcher ut i Costa Ricas vilda djungel för att testa hans överlevnadsförmåga. Deras äventyr börjar med ett hopp från en helikopter ner i Stilla havet.