Villmarkens mann
Giftdjungeln
I denna första reseetapp måste Hazen Audel nå skogens rand innan monsunperiodens översvämningar omringar honom. Med hjälp av skogens Wai Wai-folk tar Hazen sig an dödliga ormar, tillverkar giftpilar och utstår en plågsam djungelritual.
Dödliga slätter
Hazen Audel försöker korsa den öppna savannen under Etapp 2 av hans 800 km långa Amazonasutmaning. Han slår följe med lokala Wapishana-cowboys i en desperat boskapsfösning norrut och ger sig i kast med enorma anakondor och giftiga skallerormar.
Överlevnadskonstnären Hazen Audel stalls inför den sista etappen på sin 800 km långa Amazonasutmaning och miltals ormfyllda träsk för att nå Atlanten.