Into the Jungle with Ed Stafford
Ed Stafford börjar expeditionen med att ta sex pappor och deras barn till Belize. I första testet vandrar papporna i djungeln för att hitta sina barn.
Ed börjar med att få papporna och barnen att leta efter sin kvällsmat i Belizes djungel. Senare åker de till en av Belizes 200 sandöar.
När expeditionen fortskrider blandar Ed om i paren. Varje pappa får ett nytt barn för en dag så att de får tillfälle att titta på sina relationer.
Ed följer i fotspåren på det forntida mayafolket när de slår läger i djungeln över natten. Som belöning har Ed en överraskning redo för varje familj.
Eds djungelexpedition slutar med att papporna och barnen åker till Five Blues Lake, en 60 meter djup cenote, och utforskar ett gammalt grottkomplex.