Limitless with Chris Hemsworth
Chris Hemsworth utforskar olika sätt att hålla kroppen frisk på lång sikt genom att anta fysiska utmaningar. Han får reda på hur man dyker i is och klättrar på skyskrapor.
Stresstålighet
Ända sedan tonåren har stress varit en del av Chris liv och han vill lära sig att hantera det bättre. Psykologen Modupe Akinola utmanar honom att behålla lugnet under en skräckinjagande promenad på en kran som sticker ut från taket på en skyskrapa.
Chris har alltid arbetat för att hålla kroppen frisk, nu är det dags att börja ta hand om hans hjärna. Neurologen dr. Sharon Sha utmanar honom att ge sig ut i vildmarken utan GPS eller karta. Tillsammans med sin kompis, den aboriginska konstnären Otis Hope Carey, behöver Chris känna in naturen för att kunna navigera genom Otis avlägsna hemtrakter. Vandringen väcker Chris käraste minnen.