Cadernos Da Filipa
Can I have seconds?
I dagens avsnitt ska Filipa göra mat så det blir över. Vad är ni sugna på? En päronpaj med ädelost, en krämig fettuccine med räkor och även en god brownie med marshmallows.
Using up leftovers
Idag ska Filipa ge några tips för att återanvända matrester! Vi ska göra en spenatgratäng med ris béchamel, bananbröd (mycket mogna bananer!) och en god grönsakssoppa!
I dagens avsnitt gör Filipa något lättare! Hon ska göra en utsökt huevos rancheros, en traditionell Bacalhau à Brás och som efterrätt, en körsbärs-clafoutis.
Idag ska Filipa göra ett bra alternativ till lunch för vänner och familj! Börja med efterrätten, en Grand Gateaux, sedan en god marulkspasta och, till förrätt, paj med smördeg, snabb att tillaga och ännu snabbare att äta!