Camp Kulinaris
12 kändisar flyttar in på Camp Kulinaris. Här ska de bo ihop medan de driver en restaurang som lärlingar under mästerkocken Kjartan Skjelde.
Kjartan kommer till gruppens första menyavsmakning för att se hur de ligger till. Men det hela får en dålig start när restaurangchefen Frithjof försover sig.
Det är snart dags för deltagarnas första servering, då restaurangen kommer fyllas av över 30 hungriga gäster. Frithjof vill bli en bättre ledare, men det slutar med att han förvirrar gruppen.
Det är en ny vecka på Camp Kulinaris, vilket innebär ny meny och ny restaurangchef. Kjartan ger gruppen en svår uppgift, och en av deltagarna måste dela dåliga nyheter med resten av gruppen.