Castle Rock
Premiäravsnitt. Ett anonymt telefonsamtal lockar hem Death Row-advokaten Henry Deaver till staden Castle Rock i Maine där han växte upp.
Parallellt med att Henry förbereder sitt framträdande inför rätten anländer en kista till Castle Rock.
Henrys son hälsar på från Boston och en begravning väcker obehagliga minnen till liv.