Celtics City
Chapter I: Founding Fathers
Under ledning av Bob Cousy och Bill Russel blir Celtics en dynasti inom NBA, men etniska motsättningar i landet varslar om en stundande turbulent tid.
Chapter II: No Final Victories
Trots kritiken han får för sin kamp för medborgerliga rättigheter skriver Bill Russel historia som proffsidrottens första svarta huvudtränare.
Chapter III: All Swept Up
Celtics bärgar ett par titlar på 70-talet under pågående etniska oroligheter, och i slutet av årtiondet drafter de Indiana State-stjärnan Larry Bird.
Larry höjer Celtics och den problemtyngda NBA-ligan till nya höjder, men interna stridigheter riskerar att sätta stopp för en ny potentiell dynasti.
Larry Birds episka rivalitet med Magic Johnson fängslar idrottsvärlden, tills en ofattbar tragedi förändrar allt 1986.
Len Bias tragiska död kastar en skugga över Celtics. 1992 avslutar Larry Birds pensionering ett kapitel för klubben, och likaså för NBA.