Redefined: J.R. Smith
Världen känner till J.R. Smith som en tvåfaldig NBA-mästare känd för att gå med bar överkropp, skapa kontroverser och ha ett fantastiskt tre-poängskott. Men hans familj och vänner vet att han är mer än så. När J.R. plötsligt står utan ett NBA-lag där han hör hemma, sätter han upp ett nytt mål för sig själv – att få en collegeutbildning vid North Carolina A&T.
Mulligan
J.R. Smith, hans vänner och familj reflekterar över J.R:s karriär, och J.R. anländer till campus där han välkomnas varmt av de andra North Carolina A&T Aggies – alla är glada över att ha NBA-mästaren på campus.
J.R. möter sitt nya lag och inser snabbt att det inte kommer att bli några gratispoäng här – han måste förtjäna sin plats i laget som alla andra. Sistaårsstudenterna Diego och Xavier ger honom nybörjarbehandling medan han anpassar sig till online-undervisning och får en känsla för A&T:s kännetecken "Aggie är stolta".
Samtidigt som J.R. engagerar sig i sina studier vid en HBCU vars historia är genomsyrad av social rättvisa, blir han en talesman för A&T:s golflag och förbereder sig för sin efterlängtade debut inom college-golf.