Chespirito: Not really on purpose
En känslosam titt på den älskade mexikanske kulturikonen Roberto Gómez väg till berömmelse.
Cobbler, Stick to Thy Last
1951 följer Roberto sin dröm om att göra tv-karriär, i trots mot sin mammas order att försöka sig på komedi – och kärlek.
Efter att ha gett upp dr Chapatín står Robertos karriär på spel, vilket får honom att skapa den omåttligt populära El Chapulin Colorado.
Efter att Roberto pressats till att ta fram nya karaktärer hämtar han inspiration från barndomen för att skapa sin hittills största succé.
Parallellt med att El Chavos ensemble blir världsberömda förhindrar målkonflikter Roberto från att vara den make och far hans familj behöver.