Der Greif
Mot sin mammas vilja, försöker Mark hitta en väg tillbaka till Svarta tornet för att rädda Memo. Under tiden försöker Becky lista ut om innehållet i Krönikan verkligen är sant eller om Mark lider av hallucinationer.
Mark och Memo gör upp en en plan för att rädda Thomas. Becky anar ingenting. Hon är övertygad om att Mark inbillar sig alltihop. Mamman håller med, och vill lägga in honom på ett psykiatriskt sjukhem. Kommer Mark att lyckas fly?