Dostoevskij
Vitello utbyter meddelanden med mördaren och hanterar Ambra och hennes drogmissbruk.
Vitello känner sig förrådd under sin utredning och följer en ledtråd till ett gammalt barnhem.
Vitello får veta vem Dostojevskij är: ett tidigare offer för barnhemmet med ett mörkt förflutet.
Vitello spårar upp Esposito, Dostojevskijs vapenhandlare, och använder honom för att locka fram mördaren.
När Vitello vinner en skottlossning mot Dostojevskij tvingar han honom att skriva ett sista brev.