Av visionära filmskaparen Kim Jee-woon. Den lysande hjärnforskaren Sewon (Lee Sun-kyun) drabbas av en fruktansvärd personlig tragedi. Fast besluten att avslöja vad som hände hans familj utför han ”hjärnsynkningar” med döda för att få tillgång till deras minnen och finna ledtrådar.