Dr. Pimple Popper
Dr Sandra Lee är hudläkare i Los Angeles och känd för sina stora kunskaper. Hon hjälper bland annat personer med svår acne att återfå självförtroendet och är ofta först att upptäcka risk för cancer. Hon förändrar sina patienters liv för alltid.
The Lipoma Whisperer
Melissa har täckt en stor fettknöl under tröjor i åratal, Tyler är så rädd för cancer att han inte har fått knölarna på huvudet undersökta och Tahj dras med smärtsamma bölder.
Belinda har en knöl på halsen som gör henne orörlig, Nicole vill inte gifta sig förrän hon har blivit av med en knöl i armhålan och Nick tog dumt nog bort en fettknöl på egen hand.