Exterior Night
En spännande dramatisering av den chockerande händelse som inträffade 1978 när Italiens tidigare premiärminister Aldo Moro kidnappades av Röda brigaderna.
Monsignor Curioni vänder sig till en av advokaterna i de röda brigadernas ursprungliga kärna: han ska inleda en hemlig förhandling med Moros kidnappare på påvens, Paul VI:s, vägnar.
Cossiga träffar Pieczcenik som försäkrar honom om att Brigate Rosse kommer att befria Moro. Men senare ringer Moretti till familjen Moro och berättar var hans kropp finns: i bakluckan på en röd Renault.